z dnia 22 marca 2021 r. w sprawie dokonania oceny rocznej działalności Warsztatu Terapii Zajęciowej Polskiego Stowarzyszenia na rzecz Osób z Niepełnosprawnością Intelektualną Koło w Jarosławiu

Data publikacji:

z dnia 22 marca 2021 r. w sprawie przyjęcia sprawozdania za 2020r. z działalności Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Jarosławiu z zestawieniem potrzeb w zakresie systemu pieczy zastępczej na 2021 r.

Data publikacji:

z dnia 22 marca 2021 r. w sprawie zmian w budżecie na rok 2021

Data publikacji:
Data publikacji:

Podstawa prawna:

  • Ustawa o rejestracji jachtów i innych jednostek pływających o długości do 24 m z dnia 12 kwietnia 2018 r.
  • Rozporządzenie Ministra Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej w sprawie rejestracji jachtów i innych jednostek pływających o długości do 24 m z dnia 17 kwietnia 2020 r.
  • Rozporządzenie ministra gospodarki morskiej i żeglugi śródlądowej z dnia 7 lutego 2020 r. w sprawie wysokości opłat związanych z rejestracją jachtów i innych jednostek pływających o długości do 24 m

Kto może wystąpić z wnioskiem o rejestrację:

osoba fizyczna, osoba prawna, jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej.

Komunikat:

Referat Środowiska i Rolnictwa Starostwa Powiatowego w Jarosławiu informuje, że z dniem 1 sierpnia 2020 roku zmianie ulegają przepisy w zakresie rejestracji sprzętu pływającego służącego do amatorskiego połowu ryb.
Ustawa z dnia 18 kwietnia 1985 r. o rybactwie śródlądowym w zakresie rejestracji łodzi i pontonów z tym dniem traci moc.
Zgodnie z ustawą z dnia 12 kwietnia 2018 r. o rejestracji jachtów i innych jednostek pływających o długości do 24 m od 1 sierpnia br. właściwym organem w sprawie rejestracji jachtów i innych jednostek pływających długości do 24 m jest starosta oraz polskie związki sportowe.

Dla mieszkańców powiatu jarosławskiego sugerowanym organem rejestrującym jest Starostwo Powiatowe w Jarosławiu, ul. Jana Pawła II 17,
Referat Środowiska i Rolnictwa tel. 16 624 62 43.

Zgodnie z ww. ustawą, obowiązkowej rejestracji podlegają:

  • jacht oraz jednostka pływająca używana do amatorskiego połowu ryb, o długości większej niż 7,5 m lub napędzie mechanicznym o mocy większej niż 15 kW,
  • jednostka pływająca używana do połowów rybackich,
  • jednostka pływająca uprawiająca żeglugę poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej o ile nie posiada innej niż polska przynależności.

Właściciel jednostki pływającej, która zgodnie z dotychczasowymi przepisami nie podlegała obowiązkowi rejestracji, ma obowiązek ją zarejestrować w terminie 17 miesięcy od dnia 1 sierpnia 2020 r.

Obowiązkowi rejestracji nie podlega:

  • jednostka pływająca przeznaczona wyłącznie do regat i zawodów sportowych, posiadająca klasę regatową i ważny certyfikat wydany przez polski związek sportowy albo podmiot właściwy dla państwa bandery jachtu oraz regatowa łódź wiosłowa,
  • jednostka pływająca napędzana wyłącznie siłą ludzkich mięśni,
  • deska surfingowa, deska z żaglem lub inna podobna jednostka pływająca.

Jednostka pływająca o długości do 24 m, która nie podlega obowiązkowi rejestracji, może być zarejestrowana na wniosek właściciela.

Uwaga: urządzenia pływające służące do amatorskiego połowu ryb, o długości powyżej 7,5 m lub napędzie mechanicznym o mocy co najmniej 15 KW zarejestrowane na podstawie dotychczasowych przepisów, tj. ustawy z dnia 18 kwietnia 1985 roku o rybactwie śródlądowym będą wymagały przerejestrowania.

Wpisy do rejestrów oraz dokumenty rejestracyjne wydane na podstawie dotychczasowych przepisów zachowują ważność w przypadku:

  1. Wpisów do rejestrów dokonanych oraz dokumentów wydanych do dnia 1 stycznia 2000 r. - przez okres 12 miesięcy od dnia wejścia w życie ustawy,
  2. Wpisów do rejestrów dokonanych oraz dokumentów wydanych do dnia 1 stycznia 2006 r. - przez okres 18 miesięcy od dnia wejścia w życie ustawy,
  3. Wpisów do rejestrów dokonanych oraz dokumentów wydanych po dniu 1 stycznia 2006 r. - przez okres 30 miesięcy od dnia wejścia w życie ustawy.

Właściciel jednostki pływającej, zarejestrowanej zgodnie z dotychczasowymi przepisami, która podlega obowiązkowi rejestracji, ma obowiązek ją zarejestrować przed upływem terminu ważności dokumentu rejestracyjnego wyżej określonego.

 Wymagane dokumenty:

• wniosek,
• dowód własności jednostki pływającej,
• potwierdzenie wniesienia opłaty.

Formularze wniosków:

formularze wniosków dotyczących rejestracji dostępne są na stronie internetowej Urzędu Morskiego w Szczecinie
http://www.ums.gov.pl/projekty_unijne/Reja24/formularze.zip

Opłaty:

  • za rejestrację i wydanie dokumentu rejestracyjnego - 80 zł,
  • za zmianę danych w rejestrze i wydanie dokumentu rejestracyjnego - 80 zł,
  • za wydanie wtórnika dokumentu rejestracyjnego - 80 zł,
  • za wydanie odpisu lub wyciągu z rejestru jachtów i innych jednostek pływających o długości do 24 m - 15 z,ł
  • rozpatrzenie wniosku o rejestrację i wydanie dokumentu rejestracyjnego, dla którego wpis do rejestrów oraz dokumenty rejestracyjne wydane na podstawie dotychczasowych,
  • przepisów utraciły ważność - 60 zł.

    Opłatę można wnieść w kasie Starostwa Powiatowego w Jarosławiu, pokój nr 1, parter
    lub na konto urzędu  77 1500 1634 1216 3002 8391 0000 w Santander Bank Polska S.A. 1 Oddział w Jarosławiu

 Sposób załatwienia sprawy:

wniosek wraz z załącznikami należy złożyć w Biurze Podawczym, pokój nr 1 parter, w godzinach pracy starostwa lub przesłać pocztą na adres urzędu.
Uwaga:
Wniosek o rejestrację jednostki pływającej można również złożyć w wersji elektronicznej za pomocą dedykowanej Elektronicznej Skrzynki Podawczej, dostępnej pod adresem https://interesant.reja24.gov.pl

  • Rejestracji jednostki pływającej dokonuje organ rejestrujący, wpisując jednostkę do rejestru jachtów i innych jednostek pływających o długości do 24 m, zwanego dalej "rejestrem", oraz nadaje jej numer rejestracyjny i wydaje dokument rejestracyjny.
  • W celu rejestracji jednostki pływającej właściciel składa wniosek o rejestrację i wydanie dokumentu rejestracyjnego do wybranego organu rejestrującego.
  • Jeżeli jednostka pływająca jest przedmiotem współwłasności, wnioski, o których mowa w ust. 2, może złożyć każdy współwłaściciel, przedkładając pełnomocnictwo do działania w imieniu pozostałych współwłaścicieli.
  • Dokonując rejestracji jednostki pływającej, która nie posiada numeru identyfikacyjnego ani indywidualnego numeru identyfikacyjnego (INI), organ rejestrujący nadaje jej indywidualny numer identyfikacyjny (INI), który nie podlega zmianie w okresie istnienia jednostki pływającej.
  • Z chwilą zarejestrowania jednostka pływająca uzyskuje polską przynależność. Dokument rejestracyjny jest dowodem polskiej przynależności jednostki pływającej.
  • Właściciel jednostki pływającej otrzymuje wraz z dokumentem rejestracyjnym unikalny kod umożliwiający wprowadzenie do rejestru informacji.
  • W przypadku utraty albo uszkodzenia dokumentu rejestracyjnego wtórnik tego dokumentu wydaje, na wniosek właściciela, organ rejestrujący. Do wniosku dołącza się oświadczenie zawierające informacje o fakcie i okolicznościach utraty albo uszkodzenia dokumentu rejestracyjnego.
    Ww. oświadczenie, składa się pod rygorem odpowiedzialności karnej za składanie fałszywych zeznań. Składający oświadczenie jest obowiązany do zawarcia w nim klauzuli następującej treści: "Jestem świadomy odpowiedzialności karnej za złożenie fałszywego oświadczenia.". Klauzula ta zastępuje pouczenie organu o odpowiedzialności karnej za składanie fałszywych zeznań.

Termin załatwienia, tryb odwoławczy:

  • sprawa załatwiana jest w terminie 30 dni od złożenia wniosku,
  • od decyzji organu rejestrującego przysługuje odwołanie do:
    - ministra właściwego do spraw gospodarki morskiej - w przypadku jednostki pływającej, co do której we wniosku o rejestrację zawarto informację o zamiarze jej eksploatowania na wodach morskich albo na wodach morskich i śródlądowych,
    - ministra właściwego do spraw żeglugi śródlądowej - w przypadku jednostki pływającej, co do której we wniosku o rejestrację zawarto informację o zamiarze jej eksploatowania na wodach śródlądowych.

Kontakt merytoryczny:

Referat Środowiska i Rolnictwa
Dorota Batkiewicz
I piętro, pok.110 tel. 16 624 62 43
e_mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Data publikacji:

z dnia 10 marca 2021 r. w sprawie wyrażenia zgody na usunięcie drzew rosnących na nieruchomości stanowiącej własność Powiatu Jarosławskiego

Data publikacji:

z dnia 10 marca 2021 r. w sprawie wydania opinii do decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej dla zadania pn.: „Budowa drogi gminnej, klasy technicznej D od km 0+000 do km+347 (boczna ul. Pogodnej) wraz niezbędną infrastrukturą techniczną”.

Data publikacji:

z dnia 10 marca 2021 r. w sprawie podejmowania czynności związanych ze złożeniem wniosku o dofinansowanie oraz realizacją projektu pn. „Aktywizacja osób powyżej 29 r. ż. pozostających bez pracy w powiecie jarosławskim (VI)„ finansowanego ze środków Funduszu Pracy w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Podkarpackiego na lata 2014 - 2020 współfinansowanego z Europejskiego Funduszu Społecznego.

Data publikacji: