Pełna nazwa ewidencji:
Geodezyjna ewidencja sieci uzbrojenia terenu GESUT.
Kto prowadzi:
Starosta Jarosławski (Wydział Geodezji i Katastru Nieruchomości)
Cel prowadzenia:
Gromadzenie, aktualizacja i udostępnianie informacji o sieciach uzbrojenia terenu, w sposób jednolity dla obszaru całego kraju.
Baza danych niezbędna do utworzenia mapy zasadniczej. Stanowi podstawę do założenia ewidencji branżowych przez podmioty zarządzające sieciami.
Opis zawartości rejestru:
Geodezyjna ewidencja sieci uzbrojenia terenu obejmuje informacje o projektowanych, znajdujących się w trakcie budowy oraz istniejących sieciach uzbrojenia terenu, ich usytuowaniu, przeznaczeniu oraz podstawowych parametrach technicznych, a także o podmiotach, które władają tymi sieciami. Szczegółowy zakres danych gromadzonych w powiatowej bazie GESUT i krajowej bazie GESUT określa klasyfikacja obiektów powiatowej bazy GESUT i krajowej bazy GESUT na trzech poziomach szczegółowości z oznaczeniami kodowymi oraz specyfikacja pojęciowego modelu danych dla powiatowej bazy GESUT i krajowej bazy GESUT
Sposób udostępnienia danych zgromadzonych w rejestrze:
na warunkach określonych w Rozporządzeniu Rady Ministrów w sprawie sposobu, zakresu i trybu udostępniania danych zgromadzonych w rejestrze publicznym z dnia 27 września 2005 r.
Podstawa prawna:
Ustawa z dnia 17 maja 1989 r.- Prawo geodezyjne i kartograficzne (Dz.U.2020.276 t.j. ze zmianami).
Rozporządzenie Ministra Administracji i Cyfryzacji z dnia 21 października 2015 r. w sprawie powiatowej bazy GESUT i krajowej bazy GESUT(Dz. U. z 2015 r. poz. 1938).
Rozporządzenie Ministra Administracji i Cyfryzacji z dnia 2 listopada 2015 r. w sprawie bazy danych obiektów topograficznych oraz mapy zasadniczej (Dz. U. z 2015 r. poz. 2028).
Pełna nazwa ewidencji:
Ewidencja gruntów i budynków EGIB.
Kto prowadzi:
Starosta Jarosławski (Wydział Geodezji i Katastru Nieruchomości)
Cel prowadzenia:
Podstawa planowania gospodarczego, planowania przestrzennego, wymiaru podatków i świadczeń, oznaczania nieruchomości w księgach wieczystych, statystyki publicznej, gospodarki nieruchomościami oraz ewidencji gospodarstw rolnych. Gromadzenie aktualizacja i udostępnianie danych w sposób jednolity dla całego kraju.
Opis zawartości rejestru:
Ewidencja gruntów i budynków obejmuje informacje dotyczące:
- gruntów - ich położenia, granic, powierzchni, rodzajów użytków gruntowych oraz ich klas bonitacyjnych, oznaczenia ksiąg wieczystych lub zbiorów dokumentów, jeżeli zostały założone dla nieruchomości, w skład której wchodzą grunty;
- budynków - ich położenia, przeznaczenia, funkcji użytkowych i ogólnych danych technicznych;
- lokali - ich położenia, funkcji użytkowych oraz powierzchni użytkowej.
W ewidencji gruntów i budynków wykazuje się także:
- właścicieli nieruchomości, a w przypadku:
a) nieruchomości Skarbu Państwa lub jednostek samorządu terytorialnego - oprócz właścicieli inne podmioty, w których władaniu lub gospodarowaniu, w rozumieniu przepisów o gospodarowaniu nieruchomościami Skarbu Państwa, znajdują się te nieruchomości,
b) gruntów, dla których ze względu na brak księgi wieczystej, zbioru dokumentów albo innych dokumentów nie można ustalić ich właścicieli - osoby lub inne podmioty, które władają tymi gruntami na zasadach samoistnego posiadania; - miejsce pobytu stałego lub adres siedziby podmiotów, o których mowa w pkt 1;
- informację o wpisaniu do rejestru zabytków;
- informację, czy wyróżniony w ewidencji gruntów i budynków obszar gruntu, w całości lub w części, objęty jest formą ochrony przyrody wskazaną w art. 6 ust. 1 pkt 1-9 ustawy z dnia 16 kwietnia 2004 r. o ochronie przyrody,
- wartość katastralną nieruchomości;
- informacje dotyczące umów dzierżawy, jeżeli od wykazania takich informacji w ewidencji gruntów i budynków uzależnione jest nabycie praw wynikających z przepisów o ubezpieczeniu społecznym rolników, a także z przepisów o rozwoju obszarów wiejskich.
Sposób udostępnienia danych zgromadzonych w rejestrze:
na warunkach określonych w Rozporządzeniu Rady Ministrów w sprawie sposobu, zakresu i trybu udostępniania danych zgromadzonych w rejestrze publicznym z dnia 27 września 2005 r.
Podstawa prawna:
Ustawa z dnia 17 maja 1989 r.- Prawo geodezyjne i kartograficzne (Dz.U.2020.276 t.j. ze zmianami).
Rozporządzenie Ministra Rozwoju Regionalnego i Budownictwa z dnia 29 marca 2001r. w sprawie ewidencji gruntów i budynków (Dz.U.2019.393 t.j.).
Pełna nazwa ewidencji:
Ewidencja szkół i placówek niepublicznych.
Kto prowadzi:
Wydział Edukacji i Spraw Społecznych Starostwa Powiatowego w Jarosławiu
Załączniki do pobrania
Metryka dokumentu
Pełna nazwa rejestru:
Rejestr zaświadczeń wydanych w toku postępowania egzaminacyjnego na stopień nauczyciela mianowanego.
Kto prowadzi:
Wydział Edukacji i Spraw Społecznych Starostwa Powiatowego w Jarosławiu
Cel prowadzenia rejestru:
Celem prowadzenia rejestru jest ewidencja zaświadczeń wydanych nauczycielom, którzy zdali egzamin na stopień awansu zawodowego nauczyciela mianowanego.
Opis zawartości rejestru:
- numer zaświadczenia,
- imię i nazwisko,
- miejsce zatrudnienia.
Sposób udostępnienia danych zgromadzonych w rejestrze:
Zaświadczenie o zdanym egzaminie jest przekazywane nauczycielowi oraz dołączane do akt sprawy. Dane udostępniane są na warunkach określonych w Rozporządzeniu Rady Ministrów w sprawie sposobu, zakresu i trybu udostępniania danych zgromadzonych w rejestrze publicznym z dnia 27 września 2005 r.
Podstawa prawna:
- art. 9g ust.9 ustawy z dnia 26 stycznia 1982 r. Karta Nauczyciela (Dz.U.2019.2215 t.j. ze zmianami),
- Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 26 lipca 2018 r. w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli (Dz.U.2018.1574),
- Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (Dz.U.2020.256 t.j. ze zmianami).
Metryka dokumentu
Pełna nazwa:
Rejestr wniosków o pozwolenie na budowę i decyzji o pozwoleniu na budowę.
Kto prowadzi:
Wydział Architektury i Budownictwa Starostwa Powiatowego w Jarosławiu.
Cel prowadzenia:
Dopełnienie obowiązków wynikających z przepisów prawa.
Opis zawartości rejestru:
- nazwa Inwestora z adresem,
- nazwa i miejsce zamierzenia budowlanego.
Sposób udostępnienia danych zgromadzonych w rejestrze:
Dane zawarte w rejestrze udostępniane są na warunkach określonych w Rozporządzeniu Rady Ministrów w sprawie sposobu, zakresu i trybu udostępniania danych zgromadzonych w rejestrze publicznym z dnia 27 września 2005 r. oraz w ustawie z dnia 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej.
Podstawa prawna:
Ustawa z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (Dz.U.2019.1186 t.j ze zmianami).
Pełna nazwa rejestru:
Rejestr zgłoszeń robot budowlanych nie wymagających pozwolenia na budowę i rozbiórkę oraz zmianę sposobu użytkowania.
Kto prowadzi:
Wydział Architektury i Budownictwa Starostwa Powiatowego w Jarosławiu.
Cel prowadzenia:
Dopełnienie obowiązków wynikających z przepisów prawa.
Opis zawartości rejestru:
- nazwa Inwestora z adresem,
- nazwa i miejsce zamierzenia budowlanego.
Sposób udostępnienia danych zgromadzonych w rejestrze:
Dane zawarte w rejestrze udostępniane są na warunkach określonych w Rozporządzeniu Rady Ministrów w sprawie sposobu, zakresu i trybu udostępniania danych zgromadzonych w rejestrze publicznym z dnia 27 września 2005 r. oraz w ustawie z dnia 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej.
Podstawa prawna:
Ustawa z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (Dz.U.2019.1186 t.j ze zmianami)
Pełna nazwa rejestru:
Rejestr wniosków o pozwolenie na rozbiórkę i decyzji o pozwoleniu na rozbiórkę.
Kto prowadzi:
Wydział Architektury i Budownictwa Starostwa Powiatowego w Jarosławiu.
Cel prowadzenia:
Dopełnienie obowiązków wynikających z przepisów prawa.
Opis zawartości rejestru:
- nazwa Inwestora z adresem.
- nazwa i miejsce zamierzenia budowlanego.
Sposób udostępnienia danych zgromadzonych w rejestrze:
Dane zawarte w rejestrze udostępniane są na warunkach określonych w Rozporządzeniu Rady Ministrów w sprawie sposobu, zakresu i trybu udostępniania danych zgromadzonych w rejestrze publicznym z dnia 27 września 2005 r. oraz w ustawie z dnia 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej.
Podstawa prawna:
Ustawa z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane ( Dz.U.2019.1186 t.j ze zmianami)
Pełna nazwa rejestru:
Ewidencja zasobu nieruchomości Skarbu Państwa i Powiatu Jarosławskiego.
Kto prowadzi:
Wydział Gospodarki Nieruchomościami Starostwa Powiatowego w Jarosławiu.
Cel prowadzenia:
Spełnienie obowiązków ustawowych.
Opis zawartości rejestru:
- oznaczenie nieruchomości według księgi wieczystej oraz katastru nieruchomości;
- powierzchnie nieruchomości;
- wskazanie dokumentu potwierdzającego posiadanie przez Skarb Państwa lub Powiat praw do nieruchomości w przypadku braku księgi wieczystej;
- przeznaczenie nieruchomości w planie miejscowym, a w przypadku braku planu - w studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego gminy w zakresie zasobu nieruchomości Skarbu Państwa;
- wskazanie daty ostatniej aktualizacji opłaty rocznej z tytułu użytkowania wieczystego nieruchomości Skarbu Państwa oddanych w użytkowanie wieczyste lub daty ostatniej aktualizacji opłaty rocznej z tytułu trwałego zarządu nieruchomości Skarbu Państwa;
- informacje o zgłoszonych roszczeniach do nieruchomości;
- informacje o toczących się postępowaniach administracyjnych i sądowych.
Sposób udostępnienia danych zgromadzonych w rejestrze:
na wniosek.
Podstawa prawna:
Art. 23 ust.1c ustawy z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami (Dz.U.2020.65 t.j.ze zmianami).
Metryka dokumentu
Pełna nazwa rejestru:
Ewidencja nieruchomości oddanych w użytkowanie wieczyste stanowiących własność Skarbu Państwa i Powiatu Jarosławskiego
Kto prowadzi:
Wydział Gospodarki Nieruchomościami Starostwa Powiatowego w Jarosławiu
Cel prowadzenia:
Spełnienie obowiązków ustawowych
Opis zawartości rejestru:
- ewidencja użytkowników wieczystych zawierająca m.in.:
- dane użytkownika wieczystego
- oznaczenie jednostki ewidencyjnej nieruchomości
- oznaczenie obrębu i numer działki
- kwotę dochodu z nieruchomości
Sposób udostępnienia danych zgromadzonych w rejestrze:
Na wniosek
Podstawa prawna:
Art. 23 ust.1b ustawy z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami (Dz.U.2020.65 t.j. ze zmianami.)
Metryka dokumentu
pokój n 125, I piętro
pokój nr 24, parter